Tornar a les propostes

Centre d'Arts Escèniques de Terrassa - CAET

Centre d'Arts Escèniques de Terrassa - aconsegueix el teu descompte! 
 

Moby Dick, Dg. 20 de gener, 18h. Teatre Principal

Josep Maria Pou es posa a la pell del capità Ahab, un dels grans personatges de la literatura universal, per relatar l’obsessió d’aquest vell llop de mar amb la gran balena blanca. Una metàfora de la lluita de l’ésser humà contra ell mateix i la natura, presentada amb una depurada posada en escena. El capità Ahab evidencia l’obsessió que va més enllà de la raó, capaç de consumir la voluntat i eliminar qualsevol element bondadós de l’ànima.

Yo no estoy loco. Yo soy la locura enloquecida. 

 

Sembla que riguiDg. 10 de febrer, 18h. Teatre Alegria

Ja imagino el que dirà la gent quan vingui a dir-me l’últim adéu. Si és que ve algú. Júlia Català i Verdaguer va néixer el 1914 i va sobreviure a dos marits, a un fill, a Marilyn Monroe, a Nino Bravo, a Chaplin i a nou Sant Pares. La protagonista ens explica el seu pas per la vida des de l’altre cantó… i li donarem permís per marxar.
Sembla que rigui és un monòleg interpretat i coescrit per l’actriu Mont Plans per parlar-li (i cantar-li) a la mort en totes les seves perspectives. Sense morbositats i amb fragments de cançons conegudes per tothom.

 

Rebota, rebota y en tu cara explotaDg. 24 de febrer 18h. Teatre Alegria

“Assassinem dones a raó de dues per setmana des de fa 10 anys i nosaltres encara hem de continuar defen­sant-nos i justificant-nos. Les dones no ‘perdem’ la vida, a les dones ens assassinen. Comencem a cridar les coses pel seu nom.”
Un retrat cru i necessari sobre violència de gènere, masclisme i passivitat social estrenat al TNT 2017 i que ja ha girat per desenes de poblacions d’Espanya, Suïssa i França.
“…ens hauria d’explotar la vida a la cara més sovint.”

 

Quincas (La mort i la mort)Ds. 9 de març, 20h. i Dg. 10 de març, 18h.  Sala Maria Plans 

Com és possible que algú pugui morir dues vegades? Quincas viu diverses vides i dues morts en aquesta obra que ens parla del destí inexorable de les persones. Dels llaços i les cadenes que tot individu lliure, o que aspiri a un cert grau de llibertat, ha de trencar per tal d’escometre la seva odissea vital.
Òscar Muñoz i Joan M. Albinyana porten a escena el text de Jorge Amado, considerat com una de les millors novel·les curtes brasileres contemporànies.

 

El preuDg. 17 de març, 18h. Teatre Principal

Una adaptació del clàssic d’Arthur Miller que mostra el més íntim de l’ésser humà. Una història sobre la irreversibilitat de les nostres decisions, la força de les nostres conviccions, la fragilitat davant del pas del temps, la inèrcia, la capacitat d’estimar i la supervivència.
L’obra evidencia com les crisis econòmiques fan trontollar els fonaments del nostre sistema i com posen a prova la nostra societat i, per tant, a cadascun de nosaltres.

 

El chico de la última filaDs. 23 de març, 20h. Teatre Principal

El sábado fui a estudiar a casa de Rafael Artola. La idea partió de mí, porque hace tiempo que deseaba entrar en esa casa. Així comença la redacció d’un jove i discret estudiant que, a través dels seus escrits, aconsegueix fer entrar el seu professor de literatura en una espiral perversa de fascinació i expectativa irrefrenable.
Una obra d’un dels dramaturgs més prestigiosos de l’Estat, Juan Mayorga, que va triomfar primer al cinema. Un acte d’amor al públic. Hem renunciat a la paraula poètica en la cultura occidental?

 

La bona persona de Sezuan. Dg. 31 de març, 18h. Teatre Principal

En una Xina imaginària, tres déus visiten el país en cerca d’una bona persona. Satisfets d’haver conegut la jove Xen Te, que els ha acollit a casa seva, premiem la noia amb diners a canvi que visqui sempre bondadosament. Gràcies a la petita fortuna que li han regalat, Xen Te deixarà la prostitució per obrir un estanc de tabac. Ben aviat, però, la misèria en què malviuen els seus conciutadans acabarà dificultant seriosament que pugui complir el mandat dels déus.
Amb aquesta obra emblemàtica del teatre èpic, Bertolt Brecht planteja una reflexió incòmoda. Quins són els límits de les bones intencions, especialment quan aquestes no afronten les dificultats materials amb contundència i pragmatisme?

 

Mart(a). Dg. 07 d'Abril, 18h. Teatre Alegria

MART(A) és la cinquena edició de Micro Arts Escèniques Terrassa, el projecte que impulsa els nous talents de la creació contemporània.
Enguany MART(A) presentarà exclusivament peces de creadores. Una mostra de projectes sense etiquetes, inclassificables i en femení, així com l’espectacle Modou Modou de la Cia Estereo Rum’s i dirigida per la terrassenca d’origen mexicà Nadia Zuñiga

 

Escape Room. Dg. 28 d'Abril, 18h. Teatre Principal

Dues parelles d’amics queden per fer una escape room al barri d’Hostafrancs, on recentment s’ha trobat el cadàver d’un home esquarterat en un contenidor. Els quatre amics pensen que els espera un joc divertit, però quan la porta de l’habitació es tanca s’inicia el compte enrere i comencen a passar coses estranyes.
Un text ple d’humor que reflexiona sobre com actuem els éssers humans davant de situacions límit en què ens sentim despullats. Quan afloren els nostres impulsos més primitius… on queda l’amistat?

 

Raphaëlle. Dg. 05 de Maig, 18h. Teatre Alegria

És la divisió en sexes una construcció cultural? S’ho pregunta una companyia dedicada al teatre documental que, aquest cop, pren com a protagonista una transsexual per parlar-nos sobre un món en transformació. Es tracta de Raphaëlle Pérez, una dona trans immigrada i procedent d’un context desproveït del reconeixement ‘normatiu’ que trobem a Europa. Una dona trans per a qui, probablement, la prostitució ha estat la primera i única sortida.
Després de Nadia i Claudia, La conquesta del Pol Sud conclou la seva trilogia amb Raphaëlle.

 

Shirley Valentine. Dg. 26 de Maig, 18h. Teatre Principal

La Shirley és una mestressa de casa de Liverpool que té una relació rutinària amb el seu marit i dos fills que ja han marxat de casa. Un dia, una amiga li fa un regal sorprenent: un bitllet d’avió per marxar totes dues quinze dies de vacances a Grècia. La proposta trasbalsa la Shirley, que es pregunta a si mateixa què se n’ha fet d’aquella noia que tenia tants somnis.
Un monòleg vital, tendre i divertit sobre una dona que torna a connectar amb els anhels de joventut.

 

Elixir. Del 6 al 9 de juny (ds. 8:La ràtzia). Teatre Principal + diversos espais

Es diu Elixir i és dona,
Germana de la passió

Revesàvia de la molècula
Filla de l’amor,
i allà on neix l’amor,
mor el jo.

 

Compra les teves entrades amb descompte utilitzant el codi CJOVETRS aquí

 

Mes informació a 

              https://www.caet.cat 
             @caetterrassa

 

 

També et pot interessar:

Pujar